Ont över allt!

Hejsan! 
Är hemma från ridningen och har ont i hela kroppen för det var ett hårt pass idag. Snacka om att spänna varenda jävla muskel och sitta rak i ryggen, fram med bröstet, bak med axlarna, böjda armbågar, tummarna ska peka uppått framför sadeln och hälarna ner och mycket mer. Och så ska man lyckas sitta kvar när hästen skumpar när man tex travar och måste hålla emot och ibland ska man få hästen eller typ hela tiden att böja nacken och då måste man ha jätte korta tyglar (banden man håller i när man rider) och kramma dom med händerna samtidigt som man driver och hästarna vill ju ha halsen rak så man måste hålla emot och hästarna är jätte starka. Och så ska man sitta i den ställningen hela tiden så ingen förstår inte vad vi ryttare går igenom. Så nu har jag träningsverk i helt slut och jätte trött. Jag fick fina Dingo den här gången med och hoppas att jag förhoppnings vis får hoppa honom näst nästa gång. 
 
Nu vill jag bara sova Godnatt!
.
//mina fina ridstrumpor, man måste ju rida med stil ;)//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback